Waarschijnlijk wil jij ook online groeien met je webshop, anders was je deze blog namelijk niet aan het lezen. Waar je bedrijf vroeger floreerde door de traditionele marketing, werkt het tegenwoordig een stuk anders. Naast het feit dat het hele marketing land continu blijft veranderen, wordt de concurrentie ook steeds meer en meer. Heel belangrijk om je dus te onderscheiden. Hierbij is het belangrijk om online marketing op de juiste manier in te zetten. Wij geven je in dit blog alvast een aantal tips, waarmee jij snel kunt groeien. Lees snel verder.

 

Maak gebruik van huidige klanten 

Voordat je op zoek gaat naar nieuwe manieren om nieuwe klanten binnen te halen is het belangrijk om je huidige klantwaarde te verhogen. Hoe je dit doet? Nou eigenlijk heel eenvoudig, namelijk door gebruik te maken van e-mail marketing. Met deze vorm van marketing kun je op een vrij eenvoudige manier in contact blijven met je klanten. Uiteraard is het wel belangrijk dat je niet alleen losse nieuwsbrieven gaat sturen, maar dat je gaat werken met een strategie. Door het versturen van persoonlijke mails blijf je continu in contact met je doelgroep. Ga dit dus per direct doen!

 

Onderscheid jezelf!

Wanneer je online wilt groeien is het natuurlijk belangrijk om jezelf te onderscheiden van de concurrentie. Dit doe je op verschillende manieren. Denk bijvoorbeeld aan je assortiment, service, branding of prijs. Denk hierbij ook goed na over je waardepropositie en communiceer dit duidelijk in je webshop. Kijk bijvoorbeeld naar welke winkels de afgelopen jaren het hardst zijn gegroeid. Dit zijn allemaal winkels die een hele duidelijke focus hebben laten zien. Denk bijvoorbeeld aan Action (prijs), Coolblue (service) of Dille & Kamille (assortiment). 

 

Blijf investeren 

Wanneer je jouw webshop online hebt gezet, ben je er nog lang niet. Sterker nog, dan begint het eigenlijk pas. Hoe zorg je ervoor dat mensen van jouw bestaan weten? Hoe kunnen ze jouw webshop vinden? Om dit te bereiken moet je gebruik maken van verschillende vormen van marketing. Denk hierbij aan push- en pull marketing. Dit doe je bijvoorbeeld door te investeren in je SEO, SEA en Social advertising strategie. Zo ben je vindbaar voor de doelgroep wanneer zij specifiek op zoek zijn naar jouw product of dienst, maar ben je ook aanwezig wanneer zij door hun feed aan het scrollen zijn. Dit kost natuurlijk een heleboel tijd en geld, maar het betaald zich uiteindelijk zeker uit! Houd wel rekening met het feit dat SEO een langdurig traject is, waarbij je met SEA en online advertenties meteen resultaat ziet. Heb dus ook een beetje geduld.